EDUKACJA TEATRALNA –OPOWIEŚCI O KRÓLESTWIE

W dniu 18 stycznia 2017r. ponownie wystąpili dla nas w „Soterii” artyści z Krakowa, którzy tekstem i muzyka przypomnieli nam treść Ewangelii. Ich interpretacja tych wątków miała lekko żartobliwe zabarwienie jednak przekaz i puenta zawarta w historiach o Jezusie w niczym nie odbiegała od wzoru i idei ewangelicznych. Był to wzruszający spektakl, a nasi uczestnicy w sytuacjach gdy aktorzy prosili o współpracę na scenie stawali na wysokości zadania sami będąc przecież doświadczonymi aktorami.

28.12.2016 INTEGRACYJNY BAL KARNAWAŁOWY

Odbył się tego dnia fantastyczny bal integracyjny zorganizowany przez PSOUU Koło w Wyszkowie. Do tańca w wielkiej Sali przygrywał nam muzyk, a na wstępie wystąpił teatr z Białegostoku prezentujący bajkę pt: ”Misja święta”. Zabawa była doskonała, ale zbyt krótka.

14.12.2016 WIGILIA W „SOTERII”

Uroczystości świąteczne, a wśród nich spotkania wigilijne są ważnym elementem dla naszej wspólnoty. W tym roku także spotkaliśmy się w dużym gronie, a swa obecnością zaszczycił nas Burmistrz Wyszkowa Grzegorz Nowosielski, dyrektorka OPS Agnieszka Mróz i ksiądz Roman Karaś. „Mamy nadzieje, że następny rok nie będzie dla nas tak trudny pod względem zdrowotnym jak mijający…” – powiedziała Pani Kierownik Hanna Wargocka składając życzenia wszystkim obecnym przy pięknie i obficie zastawionym tradycyjnymi potrawami stole.

ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE, STADION NARODOWY

W dniu 16 grudnia 2016 r. odbyła się kolejna wycieczka do Warszawy, która cel swój miała w dwóch ciekawych miejscach stolicy. Najpierw odbyliśmy wycieczkę po Łazienkach Królewskich gdzie zaznajomiliśmy się z dziejami Króla Stanisława Poniatowskiego, upadku Rzeczpospolitej pod jarzmem  zaborców, a także ze sztuką XVIII w.

Na Stadionie Narodowym zaś podziwialiśmy ogrom i rozmach architektury nowoczesnego obiektu sportowego.

MUZEUM ETNOGRAFICZNE i KINO 6D

W dniu 08 grudnia 2016r. wybraliśmy się na wycieczkę.  Ta złożona była z dwóch odmiennych części: pierwsza była naukowo-poznawcza i odbyła się w Muzeum Etnograficznym, a druga czysto rozrywkowa- odbyła się w Forcie Wola gdzie znajduje się wyjątkowe kino 6D. Dostarczyło nam ono ekstremalnych przeżyć. W drodze powrotnej z Warszawy jak zwykle odwiedziliśmy McDonalda.

ZAMEK KRÓLEWSKI W WARSZAWIE

W dniu 18.11.2016r. wybraliśmy się na wycieczkę do warszawskiego Zamku Królewskiego, która stanowiła solidną lekcję historii. Opowieści o władcach Polski, zawirowaniach politycznych, wojnach i sztuce silnie oddziaływały na nasza wyobraźnię, a także w niektórych rozbudziły zainteresowania humanistyczne. Kilka wątków poruszonych przez naszych przewodników omówiliśmy potem na zajęciach klubu dyskusyjnego. Warto zatem zwiedzać i podróżować!

EDUKACJA TEATRALNA- GÓRALE Z PODHALA

W dniu 16.11. 2016r. wystąpiła w „Soterii” trupa aktorska z Krakowa, która zaprezentowała przedstawienie o zwyczajach praktykowanych przez mieszkańców Podhala. Śpiewali ludowe piosenki z tamtego regionu Polski, w żartobliwej formie przedstawiali tradycje podhalańskie, a wszystko to czynili piękną gwarą zakopiańską.

10.11.2016 PLANETARIUM RAZ JESZCZE

Ponieważ ostatnia wizyta w Planetarium tak bardzo nam się spodobała po raz drugi pojechaliśmy do niego na kolejną prezentację trójwymiarową. Wędrowaliśmy wraz z bohaterami filmu przez różne epoki i kultury nie mogąc wyjść z  zdumienia ile świat skrywa w sobie niewiarygodnych tajemnic.

27.10.2016 GRZYBOBRANIE W MOSTÓWCE

Tradycyjnie jak co roku pojechaliśmy na grzyby w lasy znajdujące się na terenie gminy Zabrodzie. Zbiory były imponujące a zabawa i wypoczynek przy okazji tak zagospodarowanego czasu niesamowicie przyjemne. Grzybobrania na wiele dni dostarczają nam tematu do rozmów i poprawiają humor.

20.10.2016 SZKOLENIE Z RUCHU DROGOWEGO

Cała nasza społeczność w deszczowy,  jesienny dzień wzięła udział w niezwykle ciekawym szkoleniu na temat bezpieczeństwa na drodze.

W ramach zajęć każdy chętny mógł się przejechać samochodem jako kierowca-oczywiście pod opieką instruktora, który także w przystępny i nie pozbawiony poczucia humoru sposób wyjaśniał nam tajniki dbania o swoje bezpieczeństwo na drodze i przepisy kodeksu drogowego.